/ vardagen och livet /

2012

detta kommer bli världens längsta inlägg. men vi kör på det!
 
imorgon är det den sista dagen av år 2012. kan inte säga att året har varit det bästa. visst har det funnits många roliga stunder och så. men nä.. asså det har ändå varit ett ganska deppigt år med rätt många svackor. det har gått upp och ner och livet har känts ganska segt. 2012 har varit det mest annorlunda året i mitt liv hittills. jag har inte haft nån pojkvän som tidigare år och ja.. det har blivit på ett helt annat sätt. men ja. såhär har det sett ut i stora drag.
 
JANUARI
fanns knappt några bilder sen januari. men ja. det speglar nog månaden ganska bra. en lite dyster hanna med ett fejkat smile på sitt rum, typ. hade lite kärleksproblem och mådde inte så bra. hehe.
 
FEBRUARI
 
jag tränade på rätt bra och sådär (motsägelsefullt till bilden haha). dock nybliven singel och allmänt deppig fortfarande, haha. här hade jag kommit in i en bakperiod där jag kände ett sug efter att baka cupcakes 24/7. men det la sig efter jag hade fått testa det jag ville. började även blogga.
 
besökte huvudstan. vet inte om min lillebror hade hockeycup eller om jag åkte upp själv..? men här fikade jag med min fina kusin sanna i alla fall.
 
MARS
kämpade på med träningen. gick rätt bra och jag var ganska motiverad!
 
fick min iphone. väldigt lycklig tjej!
 
var med i tidningen på ett hörn. haha, roligaste nånsin. "följer strömmen". hehe. var faktiskt med i tidningen 2 gånger i år om inte mer. denna, och så en annan gång när vi klev av bussen och hamnade rakt i en intervju. hahaha, dör. och så på teven på både TV4 regionalt och rikssändning. var när håkan juholt hade avgått, haha.
 
bodde i dessa kläder under våren. fantasifullt.
 
APRIL
 
våren kom på riktigt. härligt ju!
 
här var nog mitt hår som finast för iår. ganska långt för att vara jag och så hade färgen tvättats ur. gillade dock ombren jag hade i somras med. hihi.
 
valborg hos majsan och sådär. minns inte vart vi drog sen? men det var säkert skoj.
 
MAJ
 
chillade omkring i senvårvärmen. grillade på gunnarsö med maja, alma och alice bland annat. så himla mys :)
 
drack grönt te och kaffe och tränade på som jag borde. duktig flicka.
 
firade malin och anna som fyllt 17 hemma hos anna med ett gäng tjejer.
 
mange makers kom till stan och någon blev starstrucked..
 
JUNI
 
student och bal. till vänster ser ni liza som var så otroligt vacker. längtar tills det är min tur!!
 
den efterlängtade skolavslutningen kom. började hemma hos malin med brudarna.
 
inledde sommaren med att bleka topparna. tyckte om det! vilken tur att jag har kimpan.
 
sen var det midsommarfirande!
 
JULI
 
latitudhelgen med mina vänner. hoppade till uggla och nause och hade det najs med allt folk! roligaste som händer i vår lilla stad. jobbade dock både lördag och söndag morgon. det var lite synd. blev ju väldigt trött.
 
pappsen fyllde hela 50 år och skaffade i typ samma veva motorcykel. haha, så söt.
 
jag fyllde 17 bast!
 
chillade runt med mina fruktfat och låg i hängmattan. hade mitt första sommarjobb, så behövde lite extra vila mellan varven.
 
drog ut med båten till amandas ö. så himla mysigt!! vacker kväll. saknar sommaren när jag ser sånthär.
 
självklart var jag på saxnäs några dagar. vad är en sommar utan det, lixom? prickade dessutom in de finaste dagarna!
 
tog bussen till västervik och hälsade på min faster och kusin. var mitt under nån såndär vecka, minns inte vad det heter? visfestivalen? aja. det var i alla fall en massa folk i hamnen och det var sjukt fint och mysigt!
 
årets definitiva höjdpunkt - böda. roligaste helgen någonsin. tog båten över till ölandet med maja, ingrid, amanda, våra cyklar och en jädrans massa packning.
 
AUGUSTI
 
brunbränd tjej, så fräscht å va brun asså. vet dock inte vad jag sitter och vinkar om haha.
 
tog en impulsresa till turkiet med familjen skulle man kunna säga. väldigt varmt och svettigt. men också mycket skönt! alltid gutt att komma bort från stan. moa lignell bodde på samma hotell. lite komiskt. gjorde mitt livs första och sista hennatatuering. blev livrädd när jag råkade googla fram risker senare på kvällen. var tydligen livsfarligt. grät en hel natt.
 
sommarens sista ferre höll till hemma hos alice och det blev alldeles för mycket folk, haha.
 
körde sista passet på actic och skaffade kort på friskvård. bra val!
 
majas och mina föräldrar hade busat lite, så vi fick båda två i födelesedagspresent att gå på lady gagakonserten i globen. var SÅ HIMLA BRA! magiskt.
 
SEPTEMBER
 
skolan var igång igen och inget särskilt hände. det enda var väl att jag färgade över och kapade mitt blekta sommarsvall, haha.
 
OKTOBER
 
inget märkvärdigt alls. hösten kom. var fest hos ingrid i hennes stora hus. tränade, fikade, umgicks med tjejerna och höstmyste lite. fast mest var jag ju i skolan. 
 
NOVEMBER
 
halloweenfest. vi var hos malin innan vi åkte in till stan och gick till apollo. alla var asläskiga, men jag var prinsessa.
 
gick på twiilightpremiären med johanna och maja.
 
november var väl lite som oktober. fikade och myste med las chicas :)
 
DECEMBER
 
har alltid älskat justin.. men nu på senare tid har jag verkligen blivit helt galen i honom igen på nytt. mitt hjärta.
 
GS årliga julkonsert sista veckan i skolan innan vi fick jullov. vilket gäng, så sköna.
 
vinter på riktigt. julshoppat så gott jag kunde med johanna och maja i kalmar. bakat lite lussebullar. njutit av vacker luciasång och varit avundsjuk på alla som fått gå luciatåg. och så har vi fått det lite julfint här hemma.
 
firat jul. blev en annorlunda jul som sagt. för det första var det inga kusiner här som det brukar, så det var tomt. sen kom det som grädden på moset ingen tomte heller, så där sprack det lite. var väldigt nära på att börja grina kan jag säga. men det kändes bättre efter ett tag. det är ju inte hela världen, herregud. finns dom som har det mycket värre. fick fina julklappar i alla fall, bland annat en locktång, ladygagaparfym, mystofflor, myskläder, sofi fahrmans träningsbok, vantar, ansiktsprodukter och pengar.
 
på annandagen kom stockholmarna (mina kusiner emil, frida och noah och så min morbror och hans fru) och dom är fortfarande kvar. så det känns skönt. så var vi som har nämnt tidigare i västervik och träffat kusiner där med. så ja. känns bra nu!
 
partade med mina vänner på juldagen. blir roligare nästa år när man är 18! hihihi.
 
sådär. och nu sitter jag här. detta tog en miljard år att göra. så hoppas fan att ni läser!!! haha nejdå. det är lurre. imon är det nyår och det har varit extremt kaos dom senaste dagarna. varit superstressad och varken vetat in eller ut. men tror det löser sig nu! imorgon ska jag käka hotellfrulle med några brudar och sen är det fixartajm! älskar att fixa mig. så japp. hoppas jag får en bra dag. ni med, förstås. men tänkte mest utseendemässigt. hehe. vill icke vara trött, så ska sova nu typ. om jag kan. och så ska jag upp tidigt med.. typ halv 8. herre min tid, hur ska det gå? jag som har vaknat mellan halv 12 och halv 5 den senaste veckan. önska mig lycka till. puss nu!
 
 
 
 
 
 
#1 / / rebecca:

Kul att gå tillbaka och se vad man gjort under året! :)